Friday, December 10, 2010

T.A.Terfikir?? beli barang yang ada CE mark

Views
Tidakkah anda terfikir?? pertama anda perlu terfikir apa maksud tanda CE ni?? kedua anda terpaksa terfikir penting ke tanda ni?? ketiga kenapa tanda ni ada kat hampir semua barangan elektronik anda?? Fikirkan lah??..hehe..bagi korang fikir dulu..
Sebenarnya CE mark ni petanda yang alat, litar atau sistem itu telah melalui proses-proses keselamatan..CE mark samalah fungsi macam sirim cuma sirim ujian bagi negara malaysia manakala CE merupakan ujian standard seluruh dunia..untuk pengetahuan frekuensi yang diguna di negara kita tidak sama seperti di luar negara oleh yang dimikian mestilah ujian keselamatan nya pun sedikit berbeza tetapi objektif yang sama..salah satu ujian tersebut ialah ujian elektromagnetik..kenapa la penulis suka sangat elektromagnetik..biarlah ia menjadi tanda tanya untuk reader fikir..hehe..
Alatan atau barangan yang hendak dibeli mestilah dipastikan mempunyai cop CE ni bagi meng-
elakkan sebarang kemungkinan yang tidak diigini..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

17 comments:

  1. kenapa ya? em.. tak terfikir lah. lebih baik encik fikirlah huraikan segala benda-benda yang tak terfikir ni. hihi

    ReplyDelete
  2. Saya tau kenapa.. sebab saya dulu kerja bahagian ni.. hehe..

    ReplyDelete
  3. ni bukan cop lebih kurang cam sirim ke?
    tapi xpasti..
    hehehe

    *apela jawapan nye eh*
    lalalala~~

    ReplyDelete
  4. haha..tujuan blog ni tuk mengajak berfikir..so pikir dulu yea..hehehe

    ReplyDelete
  5. baiklah law begitu

    *masih berfikir*

    ReplyDelete
  6. wahh xdapat pk la.tanda tue bese tengokkkk.

    ReplyDelete
  7. yg sy tau,kalo nk beli barangan eletrik mesti tgk tande SIRIM je..huhu

    ReplyDelete
  8. owh terima kasih sebab telah membuatkan saya terfikir. dan kini sy da faham mksd CE tu thanks

    ReplyDelete
  9. CE ni bukan dia europe pnya certificate ke ntuk brg letrik??kan2..mlaysia pon guna pkai ngan sirim kan???kan??kan??

    ReplyDelete
  10. oo xtau la plak, yang saya tau tiap kali beli brgn letrik mesti tengok cop siri. Jgn lupa undi no 369, kump 10 ek.

    ReplyDelete
  11. cik su baru tau.. thanks for the entri ok.. ingat bende tu perhiasan jer.. hehehe

    ReplyDelete
  12. CE is short form for "Communauté Européenne", "Comunidad Europea", "Comunidade Europeia" and "Comunità Europea") "European Community"..Setahu aku, ia adalah satu standart bagi satu barangan elektrik yang telah menepati ISO or piawaian sesuatu barangan elektrik and selamat untuk diguna pakai oleh pengguna.. ;) Mesra pengguna..

    ReplyDelete
  13. betul...salah satu standar tu..standard elektromagnetik..selamat or x..

    ReplyDelete
  14. kalu nk beli kerete,tgk r ade CE ke x..

    ReplyDelete
  15. as salam..
    entri yang menarik..syukran

    :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...