Friday, December 3, 2010

T.A.Terfikir?? Sebelah mana anda patut menjawab panggilan

Views
Menurut kajian mat salleh anda hendaklah menggelakkan menjawab panggilan telefon bimbit dengan telinga kanan..ini disebabkan pada bahagian kanan otak kita terletaknya daya ingatan jangka panjang (long term memory). Disini ingin dingatkan telefon yang dimaksudkan adalah telefon bimbit..telefon rumah tidak terlibat kerana kaedah penghantaran menggunakan wayar..

Medan elektromagnet yang terhasil daripada telefon kita sebenarnya mempunyai kesan buruk kepada kita tetapi kesan buruk itu anda akan terima dalam masa jangka panjang..bukan sahaja telefon bimbit sebenarnya mempunyai medan magnetik ini tetapi setiap barang elektronik yang mengalirkan arus mempunyai kekuatan medan magnet masing-masing ..sebagai contoh bila telefon bimbit kita menerima panggilan dan secara langsung speaker atau pembesar suara berdekatan dengan kita akan berbunyi..lagi contoh disini..fikirlah..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

15 comments:

  1. special info for my reader..thanks..

    ReplyDelete
  2. kebetulan aku mmg selalu jwb phone sebelah kiri..oklah kan..

    ReplyDelete
  3. qiqi mmg slalu blh kiri..kalo knn kurang rse dgr sikit.hehe

    ReplyDelete
  4. huhh..teruskan di sebelah kiri lebih baik klu krang kn bergayut terus..hehe..

    ReplyDelete
  5. perkara yang terlepas pandang ni... =)

    ReplyDelete
  6. pergh.. habbit aq kanan..... alrite.. pasni tuka kiri.. thanks.. :D

    ReplyDelete
  7. Bagi aku, xde beza nk jawab sebelah kanan or sebelah kiri..ikut keselesaan..and aku nk share citer sket psal penggunaan henpon nie..bukan nk mengaibkan tapi nk djadikan satu iktibar..aku ada member yang suke gayut..hampir hari2 dye bersama henfon dari member2 lain..bil cecah 900rm++..then after 3 month..de simptom effect kt dye, lesu, cepat migrain, and so on lagi lar..taw nape?? korang pasan x, kalo gayut kejap je,5 minit gitu, rasa panas tak tlinga korang?? Then korang wat try 5 minit letak gitu je kat tlinga..tanpa ON call..rasa panas x?? So, bila kiter tgah call, gelombang elektromagnet dari sitem pemancar akan memancar gelombang ke penerima gelombang telefon, so menyebabkan, komponen yang menerima gelombang ketika telefon menjadi semakin panas..dats y telinga kita yang merupakan kulit yang nipis mudah berasa panas..and gelombang elektromagnet tak elok untuk otak..and satu lagi nak share..tak elok gantung phone paras dada..kerana ia mengangu sitem badan juga..lebih kurang gitu la..yang aku tahu.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...