Wednesday, February 16, 2011

T.A.Terfikir?? Keburukan Hybrid Car

Views
image
Sesuatu teknologi baru memberi kita perasaan yang berharap, kehairanan , takut, kagum dan bermacam-macam perasaan lagi. Teknologi ini termasuklah teknologi terbaru dalam industri permotoran iaitu kereta Hybrid. Setiap pekara di dunia termasuklah diri kita sendiri mempunyai baik buruk masing-masing.

Termasuklah perkembangan teknologi, teknologi terbaru iaitu kereta hybrid ini juga boleh membawa kepada kesan baik dan buruk  tetapi pembaca tidak perlu bimbang kerana setiap teknologi baru telah diuji secara menyeluruh sebelum mereka memasarkan ke tangan pelanggan. Kereta Hybrid menjadi perkara sensasi yang dipimpin oleh Toyota Prius, tapi kita sebagai pengguna terfikir-fikir apakah ada bahaya yang tersembunyi dalam fenomena kereta hybrid ini.

Sebelum pembaca berfikir akan keburukannya, penulis terfikir bagaimana pengendalian kereta ini. Pengendalian dari sudut bagaimana enjin kereta ini berfungsi. perbezaan di antara kereta berenjin sepenuh minyak dengan kereta campuran (hybrid) ini. Secara amnya konsep kereta ini mengabungkan 2 konsep bekalan tenaga iaitu menggunakan enjin seperti biasa dan konsep kedua menggunakan motor elektrik yang mempunyai tenga lain selain tenaga daripada pembakaran minyak oleh enjin.

Sebelum penulis mengupas berkenaan bahaya teknologi ini penulis ingin meninggalkan persoalan ini kepada pembaca semua sejenak. Pemikiran dan permasalahan ini ditinggalkan kerana juga penulis mempunyai kekangan masa untuk menghuraikannya. berfikirlah dengan indah.=)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...