Thursday, February 3, 2011

T.A.Terfikir?? Mengapa telefon perlu dijauhkan daripada skrin komputer.

Views
images (1)     Kali ini penulis ingin mengajak pembaca untuk berfikir kesan yang akan berlaku apabila telefon bimbit diletakkan berhampiran skrin komputer riba (laptop) atau desktop pembaca sekalian. Seperti yang kita sudah tahu, setiap litar yang dihidupkan atau di bekalkan dengan bekalan kuasa akan menghasilkan gelombang elektromagnetik termasuklah  skrin laptop. Dah memang dunia kot,  kuasa besar akan menguasai kuasa yang lebih kecil. kalau lihat contoh kat dunia kita sekarang pun dah banyak penindasan oleh pihak yang lebih kuat. Samalah dengan telefon dan skrin Sinaran daripada skrin komputer pembaca yang lebih besar saiznya akan merosakkan skrin telefon bimbit yang lebih kecil malahan bukan memberi kesan kepada skrin sahaja tetapi kepada komponen-komponen yang lain juga.
   Oleh yang sedemikian bagi menjaga telefon bimbit pembaca, jauhkan lah yea. Ni hanya pendapat penulis dan penulis sendiri amalkan benda ni. Saja ingin di kongsikan kepada pembaca blog ini.Tapi kalau dah memang rezeki panjang pembaca dengan telefon tu walau jatuh dan pecah tetap berfungsi semula untuk terus berbual.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 comments:

  1. hahaha..seriously baru tahu..:-D sblum nie..SkY cuma jauhkan hp dari pc sbb kadg2 gnggu sound PC nie haha..:-D thanks for da info ya..

    Diterima Menyertai 100 Penulis Editor!

    ReplyDelete
  2. sound pun bleh berbunyi..macam tu lah telinga kita..hehehe..welcome..

    ReplyDelete
  3. ye la, sbb tu la bila ada call masuk...siaran tv atau radio terganggu bila berada berdekatan, kan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...