Sunday, February 13, 2011

T.A.Terfikir?? Suara dan gambar di televisyen dihantar decara berasingan.

Views

Salah satu media interaksi dunia pada masa kini ialah televisyen. Banyak jenis dan banyak cara bagaimana siaran dihantar ke televesyen kita. Terfikir atau tidak sebenarnya siaran televiyen yang kita tonton setiap hari diterima secara berasingkan diantara suara dan gambar atau video nya. mengapa ia berlaku adalah disebabkan format yang berbeza diantara satu sama lain.

Walaubagaimanapun semasa menonton kita tidak dapat melihat perbezaan ini. Ini disebabkan penggunaan media penghantaran yang telah disesuiakan antara satu sama lain. Kadang-kadang terfikir pula kenapa siaran astro tidak dapat diterima ketika waktu hujan. seperti yang kita nampak antenna astro berbeza dengan antenna biasa. Ini bermakna media penghantaran juga berbeza dimana astro menggunakan satelit sebagai penghantar. oleh yang dimekian ketika waktu hujan siaran yang dihantar akan terembat sedikit dan tidak akn sampai kepada antenna penerima yang berada di bumbung rumah kita.

Pembaca sekalian sedia maklum setiap perkara ada baik buruk nya dan ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. Terima seadanya sesuatu perkara dengan sebaiknya. penutup yang entah apa-apa daripada penulis.Harap terfikir.


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...