Saturday, November 27, 2010

T.A.Terfikir?? Hidup Ibarat Roda Yang berputar..

Views

unicef

Tertarik dengan kampen Mr Nuffnang berkenaan dengan kes penderaan kanak-kanak..Terfikir pula ingin mengajak readers semua bersama-sama melihat isu penderaan kanak-kanak ini..sebelum readers sekalian berfikir jemput-jemputlah menonton video yang bertajuk orang gaji syaitan dibawah ini..Tajuk sudah boleh membuat kita berfikir bukan-bukan..Apapun andaian anda tonton dahulu..

Tidakkah anda terfikir? bagaimana perasaan yang dialami oleh budak tersebut..Budak yang hanya setahun jagung itu disepak,teranjang dan dipijak-pijak..Terfikirkah pula perasaan orang gaji syaitan itu..seronokkkah dia dengan menerajang, menolak dan memijak budak itu..berikut antara punca-punca kes penderaan berlaku:-
  1. Orang gaji tersebut mengalami tekanan perasaan yang tidak mampu ditanggung lagi..walaubagaimanapun fikirlah bukan begitu caranya nak menghilangkan tekanan itu..
  2. Orang gaji tersebut tidak berpuashati dengan majikan jadi orang gaji tersebut melepaskan ketidakpuashati tersebut kepada anak majikan..
  3. Dah memang orang gaji tersebut dari keturunan jahiliah yang suka mendera dan membuli..
  4. Orang gaji ini tidak takut akan balasan akhirat kelak..maklumlah didikan agama kurang..
Manakala gambar dibawah pula orang gaji yang didera oleh majikan..peristiwa ini berlaku di UAE..Dia didera oleh majikan wanita berumur 63 tahun..Kan hidup ini ibarat roda yang berputar??..Kesimpulannya hentilah penderaan keatas anak-anak yang tidak bersalah..fikirlah anak-anak merupakan amanah dari Tuhan..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 comments:

  1. orang gaji boleh ambil tpi pasang cctv..hehehe..bersama2 menyokong stop abuse children..

    ReplyDelete
  2. Orang yg kena dera ini akan menyimpan perasaan benci, kecewa, rendah diri, takut disamping dendam yg sentiasa membara di hati. Di dalam diri mereka kekosongan. Tidak ada rasa sayang. Maka sbb itu kita lihat pendera adalah golongan yg hidup mereka pernah didera. Melainkan mereka ini dapat mengawal diri dari meletuskan dendam terhadap org lain, atas apa yg mereka alami sekian lama.

    Dari itu, belajarlah mengawal hati. Pupukkan ia dengan belaian kasih sayang dan keimanan. Jiwa yg kosong itu hendaklah dihiasi dg taman yg indah. Maka terhindarlah kes penderaan ini.

    ReplyDelete
  3. setuju dengan pendapat zara...thanks for sharing

    ReplyDelete
  4. nora pun wat kempen nie... jom sama2 kita membantera kes penderaan kanak2!! hehhehee.. n gud luck..

    ReplyDelete
  5. bagus nora teruskan usaha anda..gud luck 2..

    ReplyDelete
  6. kalau dah baca yang ni..pegi blog atok lak..baca pasal manusia yang di binatangkan dan manusia yang berupa binatang

    http://petuakitasemua.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. sekarang mcm2 kanak2 ka orang tua ka sume jena dera tak ada nilai peri kemanusiaan dah....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...