Saturday, January 15, 2011

T.A.Terfikir?? Kenapa sejarah dunia tidak sama dengan sejarah islam..

Views
Kenapa?? Tidakkah anda terfikir??..sengaja penulis meletak gambar buku teks sejarah sebagai permulaan untuk mengajak pembaca berfikir..tidak bermaksud penulis untuk memberatkan pemikiran pembaca semua dengan soalan-soalan yang berat-berat..Hanya kenapa??..di sini juga penulis tidak ingin mengeluarkan apa yang penulis fikir dahulu..jom kita fikir sama-sama dahulu..fikirlaahh..
bagi menjawab persoalan diatan sila rujuk disini.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 comments:

  1. Sama - sama berfikir dan mengkaji..:-) insyaALLAH..bangsa yang gagah dan kuat lahir dari bangsa yang kenal sejarahnya sendiri..<--ini perlu untuk menguatkan jati diri, obses dan fanatik perlu dibuang..heee

    ReplyDelete
  2. Dulu pernah baca ; sejarah sains & matematik sebenarnya berasal dari org Islam... tapi 'depa' yg ubah & adjust letak nama org 'depa'. ada yg boleh sahkan.

    ReplyDelete
  3. hee..psl isu kajian2 teknologi terbaru..memang ilmuwan islam yang banyak menjumpainya..macm al-khawarizmi (teori formula math beliau amat mengagumkan), ibnu sina ( psl mata manusia), ibnu khaldun..tpi barat amek dan diorang upgrade the research..itu mistake orang islam skrg..kita yng started, but org len yg majukan..kenape org islam yg x majukan teknologi ygstrated form ilmuwan islam sndiri? tanda soal di situ...harap2 dpt mnjelaskan soalan diatas..=_=

    ReplyDelete
  4. penulis pun kurang arif pasal ni..tapi pandangan penulis mengenai orang islam ni sebab bergaduh sesama sendiri je..lagi satu tak ikut ajaran sebenar..nk2 zaman sekarang..skng apa yang penulis nampak kita jaga diri masing2 dan berdoa agar sentiasa di beri hidayah dan tidak terpesong..amin.

    ReplyDelete
  5. hehehe..btul2..tidak slah berfikir sejenak kan? :-)

    ReplyDelete
  6. ye btol...sy pernah terfikir...sejarah dunia hanya citer rekaan yg betol-betol berjaya mempengaruhi minda kita....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...